Článok I.

Všeobecné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy (práva a povinnosti) medzi predávajúcim - spoločnosťou Natura Slovakia s.r.o., so sídlom SNP 151/70, 916 01 Stará Turá, IČO: 44612508 (ďalej len ‘predávajúci’) a kupujúcim, pri nákupe tovaru prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho www.informovanaflasa.sk.

2. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, ktoré nie sú upravené v týchto všeobecných obchodných podmienkach a reklamačnom poriadku predávajúceho, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene Zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len ‘Zákon o ochrane spotrebiteľa’), Zákona č. 108/200 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len ‘Zákon o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji’) a Zákona č. 22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ‘Zákon o elektronickom obchode’). Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, ktoré nie sú upravené v týchto všeobecných obchodných podmienkach, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov najmä ustanoveniami Obchodného zákonníka. Na tieto právne vzťahy sa nevzťahujú ustanovenia Reklamačného poriadku, Zákona o ochrane spotrebiteľa a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji.

3. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú záväzné pre všetkých kupujúcich - fyzické a právnické osoby, ktoré zaslaním objednávky prejavia záujem o tovar ponúkaný predávajúcim.

4. Odoslaním objednávky predávajúcemu, kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí so znením týchto všeobecných obchodných podmienok a s reklamačným poriadkom predávajúceho.

Článok II.

Výklad pojmov

1. Predávajúcim sa rozumie obchodná spoločnosť Natura Slovakia s.r.o., so sídlom Hurbanova 139/28, 916 01 Stará Turá, IČO: 44612508 zapis v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 21255/R

2. Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá si od predávajúceho objednala tovar prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho - www.informovanaflasa.sk.

3. Spotrebiteľom v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka sa rozumie kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, nie je spotrebiteľom.

4. Tovarom sa rozumejú produkty, ktoré sú v aktuálnej ponuke predávajúceho pre nákup prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho na internetovej stránke www.informovanaflasa.sk.

5. Objednávkou sa rozumie jednostranný právny úkon, ktorý adresuje kupujúci predávajúcemu s cieľom získať ním ponúkaný tovar.

6. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného predávajúcim na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho - www.informovanaflasa.sk., uzavretá spôsobom uvedeným v článku III. týchto všeobecných obchodných podmienok.

Článok III.

Uzavretie kúpnej zmluvy

1. Kupujúci si objednáva u predávajúceho tovar vyplnením elektronického objednávkového formulára uvedeného na internetovej stránke predávajúceho www.informovanaflasa.sk. Kupujúci v objednávke uvedie všetky požadované údaje: meno, dodaciu a fakturačnú adresu so všetkými vo formulári požadovanými údajmi, e-mailový a/al. telefonický kontakt, názov objednávaného tovaru, jeho množstvo a spôsob dodania. Ak objednávka neobsahuje všetky vyžadované náležitosti považuje sa za neúplnú. V prípade neúplnej objednávky sa predávajúci pokúsi kontaktovať kupujúceho (ak je to možne s ohľadom na poskytnuté údaje) a vyzvať ho na odstránenie nedostatkov objednávky a k jej doplneniu. Momentom doručenia doplňujúcich údajov predávajúcemu sa objednávka považuje za úplnú.

2. Odoslaná objednávka je návrhom kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy s predávajúcim. Objednávka sa považuje za odoslanú momentom doručenia predávajúcemu, ak obsahuje všetky požadované údaje. Odoslanou objednávkou je kupujúci viazaný a môže ju odvolať (stornovať) len, ak jeho prejav na odvolanie objednávky dôjde predávajúcemu skôr, ako tento odovzdá objednaný tovar na odoslanie kupujúcemu. Odvolanie (stornovanie) objednávky zašle kupujúci predávajúcemu na emailovú adresu info@informovanaflasa.sk predávajúceho www.infomovanaflasa.sk. Predávajúci zašle kupujúcemu potvrdzujúci mail o tom, že jeho objednávka bola stornovaná.

3. Po prijatí objednávky predávajúci zašle kupujúcemu potvrdzujúci mail o prijatí objednávky (akceptáciu). Zaslaním akceptácie predávajúcim kupujúcemu dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, ktorá sa týmto stáva záväznou pre obidve zmluvné strany (predávajúceho aj kupujúceho).

4. Uzavretím kúpnej zmluvy sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar v požadovanej kvalite, množstve a dohodnutej cene (cene platnej v čase odoslania objednávky kupujúcim predávajúcemu). Kupujúci sa zaväzuje dodaný tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu a náklady na doručenie tovaru (článok IV. bod 4. týchto všeobecných obchodných podmienok).

Článok IV.

Cena a platobné podmienky

1. Za dodanie objednaného tovaru je kupujúci povinný zaplatiť riadne a včas predávajúcemu kúpnu cenu podľa bodu 2. tohto článku, platnú v čase odoslania objednávky predávajúcemu.

2. Kúpnou cenou za tovar je cena zverejnená na internetovej stránke predávajúceho. Cena je uvádzaná vrátane DPH, pokiaľ nie je napísané inak. Akciové ceny a prípadné ďalšie zľavy platia v časovom období, počas ktorého akcia trvá a za splnenia podmienok uvedených pre každú akciu, či zľavu samostatne. Rôzne akcie a zľavy nie je možné kombinovať, pokiaľ nie je výslovne uvedený opak.

3. V kúpnej cene podľa bodu 2. tohto článku nie sú zahrnuté náklady na doručenie tovaru kupujúcemu (poštovné) a balné zakúpeného tovaru.

4. Pri objednávkach (zásielkach), dodávaných poštou v rámci Slovenskej republiky, je k cene objednávky účtované poštovné a balné vo výške 2,90 EUR s DPH pri dodání tovaru na poštu. Pri dodaní zásielky kuriérom na adresu zákazníka v rámci Slovenskej republiky sa účtuje poplatok vo výške 3,90 EUR s DPH.

5. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že súhlasí s výškou ceny za objednaný tovar vrátane prípadných nákladov za dodanie tovaru.

6. Kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu spôsobom, ktorý si zvolil v objednávke.

7. Spôsoby úhrady za objednaný tovar:

- platba vopred prevodom na účet na základe vystavenej emailovej konfirmácie
- na dobierku (v hotovosti pri prevzatí tovaru od doručovateľa)

-platba kartou prostredníctvom spoločnosti PAYPAL
8. Pri bezhotovostnom prevode sa kúpna cena považuje za zaplatenú okamihom pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho uvedený na daňovom doklade („faktúre“).

9. Faktúra na zaplatenie kúpnej ceny, ktorá bude kupujúcemu dodaná spolu s tovarom, slúži zároveň ako daňový doklad a dodací list.

10. V prípade, ak je faktúra vystavená chybne (ak chýbajú niektoré náležitosti alebo sú uvedené nesprávne, príp. je nesprávne uvedená kúpna cena), je kupujúci oprávnený faktúru do dátumu splatnosti v nej uvedenom vrátiť. Chybnú faktúru kupujúci vráti predávajúcemu spolu s písomnou špecifikáciou chýb, ktoré faktúra vykazuje. Pokiaľ je faktúra skutočne vystavená chybne, predávajúci vydá kupujúcemu novú faktúru. Lehota splatnosti kúpnej ceny, uvedená v chybnej faktúre, je dotknutá len za predpokladu, že chybný údaj spočíva v uvedení nesprávnej výšky kúpnej ceny. V tomto prípade lehota splatnosti začína plynúť až od doručenia opravenej faktúry kupujúcemu.

11. V prípade, ak kupujúci zaplatí kúpnu cenu za dodanie tovaru vopred (pred dodaním tovaru) a predávajúci nemôže zabezpečiť dodanie tovaru a dôjde k zrušeniu zmluvy podľa článku V. bod 4. týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo ak kupujúci svoju objednávku stornuje (článok III. bod 2., článok V. bod. 1 týchto Všeobecných obchodných podmienok), je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní odo dňa zaslania potvrdzujúceho mailu o stornovaní (zrušení) objednávky kupujúcemu, a to na účet kupujúceho (z ktorého boli prostriedky pripísané na účet alebo ktorý kupujúci zašle formou bankového dokladu o vlastníctve účtu emailom na info@informovanaflasa.sk.

12. V prípade, ak kupujúci zaplatil kúpnu cenu a dodaný tovar vrátil (článok VI. ods. 1 týchto Všeobecných obchodných podmienok) je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy (t.j. odo dňa, keď tovar spolu s príslušnými dokladmi bol doručený predávajúcemu).

Článok V.

Dodacie podmienky

1. Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) sú vybavované v najkratších možných lehotách v závislosti od dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho. K presnej dodacej dobe sa predávajúci nezaväzuje, pretože jej trvanie závisí prevažne od tretích strán (dodávateľov). V prípade že tovar sa nachádza na sklade je tovar expedovaný prevažne D+1 po zaslaní objednávky pri platbe dobierkou alebo pripísaní peňažných prostriedkov pri platbe vopred bankovým prevodom.

2. Informácie o prijatí objednávky a jej špecifikácia je zasielaná kupujúcemu automaticky po doručení objednávky zo strany kupujúceho.

3. Expedičné doby, ktoré sú uvedené pri každom titule majú orientačný charakter. Ich dĺžka je udávaná v pracovných dňoch alebo kalendárnych týždňoch a znamená časový úsek, v ktorom je zásielka odovzdaná doručovateľovi. Samotné doručenie trvá 1-2 pracovné dni v závislosti od typu zásielky. Uvedené expedičné lehoty vychádzajú z obvyklých dodacích lehôt, ktoré sú bežné pri obchodnom styku predávajúceho a jeho dodávateľov. Vzhľadom na to, že ich splnenie závisí i od konania tretích strán, predávajúci nemôže napriek svojej snahe garantovať ich dodržanie vo všetkých prípadoch.
4. V prípade, ak objednaný tovar nie je možné kupujúcemu dodať (tovar, ktorý sa vypredal, alebo je dočasne nedostupný), predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne informuje kupujúceho zaslaním e-mailovej správy alebo telefonicky. Ak kupujúci nemá záujem o čiastočné splnenie objednávky (dodanie dostupného tovaru) a ak nedôjde medzi predávajúcim a kupujúcim k dohode o náhradnom plnení za nedostupný tovar, kúpna zmluva sa od počiatku zruší.

5. Dodanie tovaru kupujúcemu sa uskutočňuje spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil v objednávke.

6. Dodanie tovaru možno uskutočniť prostredníctvom doručovateľa - Slovenskej pošty, a.s. alebo kuriérskej služby.

7. Nebezpečenstvo vzniku škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia objednaného tovaru.

8. Vlastnícke právo k predmetu kúpy prechádza na kupujúceho až prevzatím tovaru a úplným zaplatením kúpnej ceny tovaru.

Článok VI.

Vrátenie tovaru, reklamovanie tovaru

1. Zakúpený nepoužitý tovar je kupujúci oprávnený v zmysle § 12 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji vrátiť do 14 pracovných dní od jeho prevzatia bez udania dôvodu. Tovar je potrebné v uvedenej lehote doručiť na adresu sídla Hurbanova 139/28, 91601 Stará Turá. Zásielka musí obsahovať krátku žiadosť, z ktorej je zrejmé, že kupujúci tovar vracia a kópiu daňového dokladu, ktorý kupujúci obdržal spolu so zásielkou.

2. Postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim prostredníctvom jeho internetového obchodu je upravený v našom Reklamačnom poriadku a patrí k týmto všeobecným obchodným podmienkam.

3. V prípade že kupujúci nebude spokojný s tovarom má nárok na vrátenie tovaru spolu s dokladom o kúpe v lehote do 14 dní odo dňa zakúpenia tovaru, ktorým je deň vystavenia daňového dokladu. Predávajúci sa v tejto lehote zaväzuje k vyplateniu celej čiastky hodnoty tovaru a vrátene ceny za prepravu. Predávajúci uhradí kúpnu hodnotu tovaru v lehote do 7 dní od obdržania vráteného tovaru na účet kupujúceho z ktorého obdržal platbu. V prípade že kupujúci zakúpil tovar formou dobierky musí dodať predávajúcemu platobné inštrukcie k obdržaniu platby za vrátený tovar.

Článok VII.

Ochrana osobných údajov

1. Všetky údaje požadované pri registrácii slúžia len k zabezpečeniu realizácie objednávky kupujúceho (spracovania objednávky, dodania tovaru) a pre potreby vlastného marketingu predávajúceho, ako aj pre potreby neskoršej komunikácie s kupujúcim (reklamácia, stornovanie objednávky, vrátenie objednaného tovaru). Údaje nie sú poskytované žiadnym tretím osobám, s výnimkou produktov pri ktorých je výslovne uvedený opak. Všetky osobné údaje sú chránené v zmysle platného právneho poriadku Slovenskej republiky, najmä zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).

2. Kupujúci udeľuje predávajúcemu v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov súhlas na spracovávanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke v informačnom systéme predávajúceho za účelom plnenia uzavretej kúpnej zmluvy a za účelom ponúkania služieb a tovarov predávajúceho, zasielania informácie o produktoch predávajúceho, a to aj elektronickými prostriedkami (e-mail, sms správy, telemarketing). Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas dobrovoľne, na dobu do jeho odvolania. Kupujúci má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať.


Článok VIII.

Alternatívne riešenie sporov

1. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že v prípade vzniku akéhokoľvek sporu z právneho vzťahu vyplývajúceho z kúpnej zmluvy, ktorú medzi sebou uzatvorili a právnych vzťahov z nej vyplývajúcich a s ňou súvisiacich, sa pokúsia o mimosúdnu dohodu. V prípade, že nedôjde k dohode podľa prvej vety tohto bodu, je každá zmluvná strana oprávnená domáhať sa svojich nárokov podaním žaloby na všeobecný súd v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho súdneho poriadku.

2. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom: info@informovanaflasa.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci vybaví žiadosť kupujúceho uvedenú v prvej vete tohto bodu zamietavo alebo ak predávajúci na túto žiadosť kupujúceho neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej ako ,,ARS“) subjektu ARS, podľa Z. č. 391/2015 Z. z.

3. Návrh podľa druhej vety bodu 4. tohto článku spotrebiteľ podáva subjektu ARS, ktorých zoznam je dostupný na http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

4. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty ARS, právo voľby má spotrebiteľ. Ustanovenie zmluvy, ktorý zaväzuje spotrebiteľa podať v takomto prípade návrh vopred určenému subjektu ARS, sa neprihliada.

5. Spotrebiteľ môže podať návrh listinnej podobe alebo elektronickej podobe (pričom spotrebiteľ môže využiť tento formulár: odkaz na tlačivo), alebo ústne do zápisnice. K návrhu priloží spotrebiteľ doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

6. Návrh v zmysle druhej vety bodu 4. tohto článku je oprávnený podať výlučne spotrebiteľ, teda fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Predmetný návrh nemôže podať predávajúci, ktorý si uplatňuje právo voči spotrebiteľovi.

7. Spotrebiteľ môže návrh v zmysle druhej vety bodu 4. tohto článku aj prostredníctvom platformy ARS, ktorá je dostupná na: https://ec.europa.eu/info/policies/consumers_en
.

8. Návrh podľa druhej vety bodu 4. tohto článku môže spotrebiteľ podať v prípadoch, kedy hodnota sporu nepresahuje sumu 20,- EUR.

9. ARS sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúcim zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Cieľom ARS je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami (medzi spotrebiteľom a predávajúcim).


10. Náklady spojené s ARS môžu predstavovať poplatok za začatie ARS v sume, ktorú zverejní subjekt ARS na svojom webovom sídle, nie však viac ako 5,- EUR vrátane DPH, ktorý subjekt ARS môže požadovať od spotrebiteľa. Tento poplatok môže subjekt ARS požadovať od spotrebiteľa najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.

Článok XI.

Záverečné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho www.informovanaflasa.sk. Písomnou dohodou medzi kupujúcim a predávajúcim môže byť vylúčené použitie týchto všeobecných obchodných podmienok, prípadne jednotlivých ich ustanovení.

2. Zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa posudzujú podľa Všeobecných obchodných podmienok platných v čase vzniku zmluvného vzťahu (uzavretia kúpnej zmluvy).

3. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia.

4. Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Predávajúceho vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín a vo veciach sporov príslušný súd.